H-stilling

Opbygning af hoveduddannelsesforløbet:

1 år med:
Ansættelse på en intern medicinsk afdeling med erhvervelse af kompetencer identiske med dem som er beskrevet for den fælles intern medicinske introduktionsuddannelse. Under denne ansættelse indgår den uddannnelsessøgende i løsningen af den uddannelsesgivende afdelings opgaver på lige fod med afdelingens øvrige læger.

1 år med:
Ansættelse på en klinisk farmakologisk afdeling eller anden institution som ansættelse ved Sundhedsstyrelsen, i lægemiddelindustrien, ved en klinisk sygehusafdeling med klinisk farmakologisk funktion, ved et basalfarmakologisk institut eller ved et lægemiddelrelateret forskningslaboratorium er angivet til at kunne yde bidrag til den klinisk farmakologiske speciallægeuddannelse.

1 år med:
Ansættelse(r) på intern medicinske afdelinger eller andre afdelinger med farmakoterapeutisk intervention som primær behandlingsform eller i almen praksis, med erhvervelse af nærmere udvalgte kompetencer fra den Fælles Intern Medicinske Grunduddannelse. Under denne ansættelse(r) indgår den uddannelsessøgende i løsningen af den uddannelsesgivende afdelings/praksis opgaver på lige for med afdelingens øvrige læger. Ansættelse skal omfatte klinisk arbejde med patientkontakt som bærende element. De enkelte ansættelser skal være af mindst 6 måneders varighed.

1 år med:
Ansættelse på en klinisk farmakologisk afdeling (stamafdelingen). Den uddannelsesansvarlige overlæge på stamafdelingen sikrer at erhvervelsen af de klinisk farmakologiske kompetencer gennemføres fuldt ud. Der skal for hver enkelt uddannelsessøgende aftales hvorledes kompetenceerhvervelsen fordeles mellem det 2. års ansættelsessted og tilhørende institutioner og stamafdelingen.

Rækkefølgen af ansættelserne/ansættelsessteder i hoveduddannelsen kan variere for de enkelte individuelle forløb.